پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228951
معاون اداره کل مديريت بحران استان چهارمحال و بختياري:
آمادگي ۶۵ درصدي چهارمحال و بختياري براي مقابله با بحران/مقاوم سازي 43 هزار واحد مسکوني در استان
تاریخ انتشار : 1396/10/06 07:20:15
نمایش : 1377
معاون اداره کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري گفت: چهارمحال و بختياري در مواقع بحران با نقطه مطلوب بسيار فاصله دارد و ميزآن آمادگي آن 60 تا 65 درصد است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خسرو کياني معاون اداره کل مديريت بحران استانداري چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: با توجه به شناخت گسل هاي استان و تعيين سطح خطر، متناسب با وضعيت، آمادگي ها در حال ارتقاء است.

وي با اشاره به اينکه ، هنوز چهارمحال و بختياري در مواقع بحران با نقطه مطلوب فاصله دارد تصريح کرد: ميزان آمادگي اين استان در شرايط بحران ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

کياني با بيان اينکه در زلزله استان ها به چهار گروه کم، متوسط، زياد و بسيار زياد تقسيم بندي مي شوند اذعان داشت : چهارمحال و بختياري در گروه زياد قرار دارد.

وي با اذعان بر اينکه آموزش هاي زلزله در ۳ گروه ارائه مي شود عنوان کرد: آموزش هاي عمومي که مخاطبان آن مردم هستند و از طريق رسانه هاي گروهي مانند صدا و سيما، خبرگزاري ها، روزنامه ها، هفته نامه ها و نشريات و يا به صورت چهره به چهره ارائه مي شود

کياني ادامه داد: آموزش هاي تخصصي که جامعه هدف آن مهندسين، پيمانکاران، سازندگان، دستگاه هاي اجرايي و نيروي فني ماهر است.

وي به ديگر آموزش هاي زلزله اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش هاي مديريتي که مخاطب آن تمامي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران بوده و سالانه حداقل در يک دوره آموزش نحوه مقابله با حوادث را فرا مي گيرند و يا در مانورهاي فصلي و تمرين سالانه شرکت مي کنند.

کياني با بيان اينکه شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري داراي ۱۴ کارگروه تخصصي است اذعان داشت: متناسب با تهديد حوادث تعريف شده اند، از جمله کارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و زمين لرزه

وي اظهار کرد: متناسب با نوع حادثه يک سري پارک هاي آموزشي در دستور کار براي ساخت وجود دارد که مکان هاي باز شهرها و کانون هاي جمعيتي شناسايي و امکانات زيرساختي شامل آب، برق، تلفن و غيره در ان پيش بيني شده است تا اسکان موقت و اضطراري به نيازمندان داده شود.

کياني افزود: اين پارک ها قبل از حادثه کاربري آموزشي و حين حادثه کاربري خدمات رساني دارند.

ساخت سالن چند منظوره بحران در شهر هاي چهارمحال و بختياري در دستور کار قرار گرفته است

وي اذعان داشت: همچنين در هر کدام از شهرهاي چهارمحال و بختياري ۱ سالن چند منظوره بحران در دستور کار براي ساخت است.

کياني در پاين خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختياري ۸۰ هزار واحد مسکوني نيازمند مقاوم سازي داشته که تاکنون ۴۳ هزار واحد آن مقاوم سازي شده است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html